Week 4 - Reisverslag uit Serekunda, Gambia van Lisa Habing - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Serekunda, Gambia van Lisa Habing - WaarBenJij.nu

Week 4

Blijf op de hoogte en volg Lisa

14 November 2012 | Gambia, Serekunda

Maandag zijn we met z'n allen naar Marie's school geweest. We hadden een verrassing voor haar. Ze heeft voor haar school een hek en deze probeert ze te bedekken met plantjes, alleen duurt het nog heel lang voordat deze plantjes groot zijn. Daarom hebben wij een groot doek gekocht om dit hek te bedekken. Deze hebben we samen met alle kinderen van de school versierd. Alle kinderen hebben hun handjes erop gezet. Het resultaat is prachtig geworden en niemand kan nu de school nog zien vanaf de straat.

Dinsdag zijn we weer in een nieuwe klas begonnen, nursery 2 op de CCLK. De leraar was de dag eerst zelf begonnen, maar al snel zijn wij verder gegaan met de dag. In de pauze hebben we de klas verbouwt en de klas in groepjes gezet. De kinderen vonden het heel leuk om op deze manier aan het werk te gaan en de leraar ook. Hij deed overal aan mee en maakte overal foto's van. Heel grappig om te zien

Woensdag hebben we de hele dag les gegeven. De letter s was aan de beurt dus wel hebben een slang geknutseld en de hele dag in het teken van slangen gezet. Ook hebben we de kinderen vandaag triqo's gegeven om mee te spelen. Het grootste kind, de leraar, vond het het leukst om er mee te spelen. Zelfs in de pauze, toen alle kinderen naar buiten moesten, speelde hij verder. We hebben hem het hele uur lang niet buiten gezien!

Donderdag moesten we de letter R van rain aan leren.
(Het is hier 35 graden en hebben al in geen weken regen gezien)
Monica en ik kwamen in onze regencape en met paraplu de klas in. Dit vonden de kinderen heel grappig en wij stikten zowat van de hitte... Maar de dag was goed begonnen.
Na deze week is de klas al mooi opgefleurd! Voordat wij in de klas kwamen hing er nog niks aan de muren en nu hangen er al; tulpen, slangen, een regenboog, een zon en een wolk. De leraar van de klas heeft nu ook al zijn eigen spullen opgehangen in de klas en zo ziet het er erg gezellig uit.
'S avonds om 11uur werden we opgebeld door Piere dat alle scholen de volgende dag gesloten zijn omdat er een vakantie dag is. Dat terwijl ze hier vanmiddag nog niks vanaf wisten... Alles kan hier in Gambia, echt onvoorstelbaar! Morgen dus geen universiteit maar een dagje vrij.

Vrijdag hadden we dus een dagje vrij. Omdat we ook niks meer gepland hadden was het een rustig dagje. 'S morgens ben ik nog even met Monica naar de markt geweest, zo leuk al die dingen daar!

Zaterdag heb ik met Monica op een kameel gereden. We hebben ons kapot gelachen, wat een hobbelding! We zijn over het strand gereden en hadden een geweldig uitzicht.

Zondag hebben we een boottocht gemaakt over 'the Gambian River'. Een heerlijk dagje zwemmen en vissen. Alleen hoe kan het gebeuren, dit was de eerste dag dat we geen zon hebben gezien..... Niet bruin worden dus....

Dit was week 4 al weer, het gaat nu zo snel!
Over 2 weken zijn we al terug:(

Liefs van mij!

• 14 November 2012 - 22:29

Peter Geerdink:

dag Lisa en anderen.
    Wat goed van jullie dat jullie Marie hebben verrast. Wat zal ze hebben opgekeken. De klas zag er inderdaad nogal kaal uit. Dus een beetje fleur en kleur zal vast wel heel goed staan. Je kunt al weer een beetje aan het aftellen gaan. Hoe zullen jullie terug komen ? Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Verheug me nu al op het weerzien. tot ziens. groet Peter